Yaşam

Uçaklar Neden Bazen Yavaşlar ve Belli Bir Noktadan Bu Hareketi Yapmaya Başlar?

Uçağa bindiğimiz an akıllarımızda pek çok soru işareti beliriyor. “Kalkıştan önce pist boşken neden bir süre bekliyoruz?”, “Neden şu anda havada olan diğer uçaklarla çarpışmayız?”, “Kalkış ve iniş sırasında güneşliklerimizi neden açıyoruz?”… Uçağın olduğu zamanlar vardı havaya daireler çizmekDiğer sorular gibi merak uyandırabilir.

Aslında sabit bir noktada yapılan bu dönme hareketi hem bizim bulunduğumuz uçağın hem de pistteki diğer uçakların güvenliği içindir. Havacılıkta bile “tutma deseni” Buna denir ve bazı prosedürleri içerir. Bakalım bunu yapmaktaki amaç ne?

“Tutma modeli” nedir?

Bazen uçaklar belli bir noktada adeta duruyormuş gibi beklerler. Mümkün olan en düşük hızda, Bu noktada küçük dönüşler yaparak bekler. Bu tutuşa “tutma modeli” denir.

Diğer tüm düzenlemeler gibi bekleme düzenleri de hava trafik kontrolörleri tarafından belirlenir. Beklemeyi sağlamak için Uymaları gereken makul bir hız, zamanlama ve dönüş hızları vardır.

Daha da spesifik bir örnek vermek gerekirse; standart bir bekleme için dönüşler sağdan yapılıyorOrtalama en az 25 derecelik bir yatma açısına sahiptir ve neredeyse 4 dakika sürer.

Aşağıdaki çizimde standart bir tutma modeli prosedürünü de görebiliriz:

Bu süreçte uçak; iniş grupları ve flaplar Ambara açılmadan girerler (genellikle kanadın arka kenarında bulunan, kanat tümseğini artıran, önce kaldırma kuvvetini (L) ve kısmen sürüklemeyi (D) artıran uçağın kontrol yüzeyleri). Tamam, buraya kadar bekleme prosedürlerini anladık; Gelelim asıl konumuza. Neden bu kadar bekletiyorlar?

Uçaklar neden bazen havada duruyor ve aynı alanın etrafında dönüyor?

Hava trafik kontrolörleri havalimanındaki yoğunluğa göre uçakları yönlendiriyor. Bölgede güvenli trafiğin sağlanması adına Bazı durumlarda havalimanının ağır olması nedeniyle uçağa bekleme komutu gönderebilmektedir. Örneğin New York havaalanı o kadar yoğun ki tüm uçakları ayırmak için sık sık beklemeler gerekiyor.

Havaalanı yoğunluğu genellikle hava trafik kontrolörleri tarafından önceden belirlenir ve pilotlara tavsiyelerde bulunulur. yavaşlamaları gerekiyor Söylendi. Bu nedenle bazen uçuşlar planlanandan daha uzun sürebilmektedir. Ancak yoğunluk önceden tam olarak hesaplanmadıysa bahsettiğimiz bu havada bekleme durumu ortaya çıkabilir.

Tek sebep havalimanı yoğunluğu değil, hava koşulları da önemli bir etken.

Tahmin edebileceğiniz gibi hava koşulları tüm uçak planlarını değiştirebilir. Şiddetli yağmur, sis, kar, alçak bulut tavanı ve küme bulutları gibi hava olayları hem pilotların görüşünü etkileyebilirAyrıca uçak gerektiği kadar güvenli hareket edemeyebilir.

Böyle bir durumda uçaklar da aynı şekilde bekleyebilir. Pilot, görsel aralık Sağlıklı bir düzeye ulaşana kadar İnmiyor ve bir bekleme düzenine giriyor. Ayrıca yakın zamanda pistte kar yağdıysa ve alanın küreklenmesi gerekiyorsa beklemek zorunda kalabilirsiniz.

Diğer nedenlere göre daha az görülür ancak acil bir durum da beklemeye neden olabilir.

Uçakta teknik bir sorun olması durumunda pilotlar sorun çözülene kadar yola devam edecek. zaman kazanma Hava trafik kontrolörlerinden bekleme talebinde bulunabilirler. Ayrıca uçakta değil havalimanında da sorun yaşanmış olabilir.

Örneğin sahada Bilinmeyen bir nesneyle veya pistte bir hayvanla karşılaşılabilir. Meraklı bir kedi sıkıldığı için havaalanında dolaşıyor olabilir. Belki bir ekipman kesintisi veya başka rastgele bir durum olabilir. Böyle anlarda bekleyiş yeniden başlıyor.

Özetlemek gerekirse, tutma düzeni güvenliğin sağlandığı bir konuma ulaşmanın bir yoludur. “Bu bir oyalama taktiğidir” Şunu da söyleyebiliriz. Olağan dışı sayılabilecek durumlarda pilotlar, kontağı kapatamadıkları ve arabalar gibi trafikte bekleyemedikleri için bu şekilde zaman kazanıp gökyüzünde bekliyorlar. Tabii tüm bu bekleme sürelerinde yakıtın da hesaba katılması gerekiyor.

Kaynaklar: Skybrary, Kalın Yöntem, Gezinme

Uçaklarla ilgili diğer merak edilenlere de göz atmayı unutmayın:

narmanhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbulescort.io
istanbulescortbayanlari.com
istanbul-escort.co
istanbulbayanescortking.com
adalar-escort.com
arnavutkoy-escort.com
atasehir-escort.net
avcilar-escort.org
bagcilar-escort.com
bahcelievler-escort.com
bakirkoy-escort.org
basaksehir-escort.com
bayrampasa-escort.com
besiktas-escort.net
beykoz-escort.com
beylikduzu-escorts.net
beyoglu-escort.com
buyukcekmece-escort.com
catalca-escort.com
cekmekoy-escort.com
esenler-escort.com
esenyurt-escort.org
eyupsultanescort.com
fatih-escort.net
gaziosmanpasa-escort.com
gungoren-escort.com
kadikoy-escorts.com
kagithane-escort.org
kartal-escort.org
kucukcekmece-escort.org
maltepe-escort.org
pendik-escort.org
sancaktepe-escort.com
sariyer-escort.org
sile-escort.com
silivri-escort.com
sisli-escort.org
sultanbeyli-escort.com
sultangazi-escort.com
tuzla-escort.com
umraniye-escort.org
uskudar-escort.com
zeytinburnu-escort.com
bratca.com istanbul escort ajansı
istanbul eskort